تبلیغات
فریاد ابوذر

                    فریاد ابوذر


حضرت امام موسی کاظم (ع):
نسبت به متعه گرفتن اصرار نکنید و از زنان دائم خود رویگردان نشوید تا آنها از شما بیزار شوند و به کسی که امر به متعه نموده است نفرین و لعنت کنند!

حضرت امام رضا (ع):
متعه حلال است برای کسی که خداوند متعال بوسیله زوجه دائم او را بی نیاز نکرده باشد و یا از حضور نزد زوجه اش غایب باشد.

پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله:
«ما من عبد استحیا من الحلالِ اِلاّ اِبتلاهُ الله بالحرام»
هر كه از حلال شرم كند خدا وی را به حرام مبتلا كند.
نهح الفصاحه ص 208


|یکی از وجوه و دلایل خیریت متعه، وجود الزام و اضطرار است|

اصل در اسلام، ازدواج دائم است نه ازدواج موقت!

و از انجائیکه ترویج ازدواج موقت مانع ازدواج دائم و پذیرفتن مسئولیتهای زندگی توسط پسر هست، ازدواج موقت نبایست توصیه و تأکیدی روش باشه
این نوع ازدواج به نظرم فقط حکم دارو برای موارد خاص رو داره نه حکم غذای اصلی.

در واقع این نوع ازدواج برای فرار از گناه هست، برای افرادی که امکان ازدواج دائم رو ندارن
و برای حفظ ایمان هست و پاسخگویی به نیازهای جنسی و عاطفی

طبق نظر اغلب مراجع، متعه دختر باید با اذن ولی باشد، اما در مورد بیوه زنان اذن ولی نمیخواهد.

دختری هم که مرجع تقلیدش، حکم به حلیّت "متعه بدون اذن ولیّ" داده است، اگر با تجرد خودش میتونه صبر کنه و ظرفیت و ایمانش میکشه، بخاطر وجود آسیبهای این نوع ازدواج، توصیه میشه که از این اقدام خودداری کنه!

اما اگر طرف، دختری باشه که اهل ارتباط با نامحرم باشه، حالا بخواد بین رابطه حرام و متعه یکی رو انتخاب کنه و مرجع تقلیدش هم مجاز دونسته باشه، یقینا متعه براش بهتره تا گناه!

از نظر فرهنگی، در جامعه ایران بسیاری «صیغه» یا «متعه» را نوعی «کلاه شرعی» برای روسـپـی‌گری می‌دانند! روسـپـی‌گری (تن فروشی) حرام است و در ایران جُرم بوده و مجازات شلاق دارد، اما خواندن یک متن صیغه از جانب عاقد (یا طرفین)، آن را شرعی می‌کند. البته این دلیل مخالفان، حاکی از بی اطلاعی آنان از شرایط متعه است! زیرا زنی که در ازدواج موقت با زوج خود ارتباط جنسی داشته باشد، برای ازدواج بعدی باید حدوداً دو ماه (به اندازه دو عادت ماهانه) صبر کند (مدت زمانی که عده نامیده میشود) و در غیر اینصورت مجاز به ازدواج بعدی نیست. درصورتی که یک زن فاحشه هرشب با کسی بسر میبرد...!!
مسئله‌ی فقهی: زن پس از اتمام مدت متعه، (اگر دخول حاصل شده باشد) باید عده نگه دارد (یعنی به اندازه گذشتن و سپری شدن دو عادت ماهانه، حق ازدواج با هیچ مردی را ندارد) و اگر در این مدت حماقت نموده و با مردی ازدواج کند، آن مرد تا آخر عمر به زن حرام خواهد شد و دیگه حتی بعد از سپری شدن مدت زمان عده هم جایز به ازدواج با همدیگه نیستند). اما امان از روسـپـی‌ها!!

یک‌نفر به شما میگه بتمرگ و نفر دیگه به شما میگه لطفأ بفرمائید بنشینید... هر دو نفر از شما یک چیز و یک عمل را خواسته‌اند، ولی شما کدام را می‌پسندی؟ شما هم میتونی به نامحرم دست بزنی و با انجام حرام، عرش خدا را بلرزانی! همچنین میتوانی با خواندن یک جمله و یک کلمه، صاحب عمل حلال بشید و در هر حد که با هم قبل از خوندن این جمله و کلمه توافق کردید، رابطه داشته باشید.

حقیقتأ جای تعجب دارد در یک کشور اسلامی داشتن دوست دختر و دوست پسر در نزد مردم از قبح کمتری به نسبت داشتن همسر موقت برخوردار است!! متأسفم


نظر مراجع راجع به متعه:

الف) افرادی که مقلد آیات عظام (بهجت، سید صادق روحانی، سید محمد شاهرودی، گرامی) هستند، شرعا متعه دختر بدون اذن ولی براشون جایز هست.

ب) افرادی که مقلد آیات عظام (خامنه ای، مکارم شیرازی، اراکی، خوئی، گلپایگانی، فاضل لنکرانی، صافی، وحید خراسانی) هستند، شرعا متعه دختر بدون اذن ولی براشون جایز نیست، مگر آنکه بخواهند در این حکم، به آیات عظامی که در خط بالا اشاره شد رجوع نمایند. (اگر آنها را اعلم بلافصل بعد از مرجع تقلید خود دیدند)

ج) افرادی که مقلد آیات عظام (امام خمینی، سیستانی، شبیری زنجانی، تبریزی، نوری همدانی) هستند، تحت هیچ شرایطی متعه دختر بدون اذن ولی، براشون جایز نیست.

بنابراین همونطوریکه ملاحظه میفرمائیدباید اینطور نتیجه گیری نمود:

"متعه دختر بدون اذن ولی، از نظر شرعی جایز نیست مگر در موارد بسیار کم"


و اما راجع به مقلدین دسته الف از مراجع، و یا دخترانی که با اذن ولی میخوان عقد موقت داشته باشند، باید این نکته شرعی رو متذکر بشیم:

بعضی از دخترها میگویند ما میترسیم که بجای داشتن دوست‌پسر، متعه شرعی بشیم، چون ممکنه که دختر بودنمون از بین بره!
جواب:
شما قبل از خواندن این جمله جهت محرم شدن، میتونید شرط بذارید که مثلأ پسر بعد از محرم شدن حتی اجازه نداره به شما دست بزنه و این از شرایط ضمن عقد محسوب میشه و امتیازی هست که خدا برای خانوم‌ها قرار داده تا خیالشون از همه‌ی جوانب راحت باشه.


امام علی (علیه السلام):
اگر عمر ازدواج موقت را حرام نکرده بود، کسی زنا نمی کرد مگر بدبخت ترین انسانها



موارد عقلانی ازدواج موقت:

- محرمیت دختر قبل از عقد دائم با پسر با هماهنگی خانواده ها و اجازه والدین، برای آشنایی بیشتر
- جوانی که از نظر روحی یا جسمی مشکلاتی داره و کسی حاضر به ازدواج دائم با وی نیست، یا امکان ازدواج دائم نداره
- مردی که چندماه در سال از شهر و همسرش دوره و چون ظرفیتش نمیکشه، اگر عقد موقت نکنه به حرام و ارتباط با زنهای دیگه میفته
- زنی که بیوه یا مطلقه است و امکان ازدواج دائمش کمه و بدون اذن ولی میتونه بره عقد موقت با مردان داشته باشه
- دختری که اگر ازدواج نکنه به حرام و ارتباط با پسران میفته که اگر مرجع تقلیدش اجازه بده و شرایطشو داشته باشه بجای حرام میتونه بره متعه کنه (و حتی اگه بخواد حدود این محرمیت رو تعیین کنه و شرط بذاره که از یک حدی فراتر نره)
- پسری که فعلا ازدواج دائم او اصلا ممکن نیست، و از نظر روحی و جسمی فشار زیادی روش هست؛ و میخواد با بیوه زنان و یا زنان مطلقه متعه داشته باشه.
و ...


|| ازدواج موقت || 1

|| ازدواج موقت || 2




نوشته شده در تاریخ جمعه 15 آذر 1392 توسط م ک


درباره وبلاگ
آرشیو مطالب
آخرین مطالب
نویسندگان
موضوعات
پیوند ها
پیوندهای روزانه
آمار سایت
لوگوی دوستان